Výživa, Pohyb, Zdraví
  

Abychom se nestyděli do plavek…

Přes zimu většina z nás nabere nějaké to kilo. Málo se hýbeme, jíme hutnější teplá jídla, zkrátka někdy by jsme si nejraději zahráli na medvědy a dali si zimní spánek. Po zimě pak měníme zimní šatník za jarní a zjišťujeme, že kalhoty, které jsme minulý podzim tak rádi nosili se asi srazili v pračce (přitom visely celou dobu ve skříni), halenky a trička dělají rok od roku menší a pohroma nastává, až nás děti donutí k návštěvě bazénu a my vytahujeme plavky. Řekneme si, že plavky to moře úplně zničilo a jsme nuceni koupit si nové. A když nám v obchodě nabízí mladá, téměř až podvyživená prodavačka něco, co se podobá pytli a na cedulce je velikost L nebo až XL, klesá naše sebevědomí k bodu mrazu.

Tak to je ten okamžik, kdy si dáváme předsevzetí, hledáme zázračné a hlavně rychlé prostředky na hubnutí nebo držíme drastické diety. Tento koloběh se rok co rok opakuje a dost často začínáme hubnout z vyšší startovací hmotnosti. Tak co to tentokrát zkusit jinak? Nebude to tak rychlé, nebude to bez práce, ale může to být natrvalo.

V případě, že jsme nabrali cca 3-4 kila, můžeme si velice jednoduše pomoct sami. Stačí dodržovat několik základních pravidel:
• Je nutné snídat, dodržovat dopolední a odpolední svačiny. Není to výmysl, který doženete obědem nebo večeří. Nedoženete – jen budete přibývat na váze.
• K obědu vynechejte polévku, u hlavního jídla snižte přílohy na polovinu.
• Nejezte smažená jídla, majonézové saláty, nekupujte domů slané dobroty k televizi a ani sladké dortíky ke kávě.
• Odlehčete večeři tím, že do ní zařadíte zeleninu a místo celého rohlíku si dáte už jenom půlku.
• Dodržujte pitný režim – min 2 až 2,5 l neslazených tekutin (kromě kávy a černého čaje)denně.
• Mělo by obecně platit, že každý den sníte 2 ks ovoce, 2 ks zeleniny, 1 zakysaný mléčný výrobek (např. jogurt, kefír), 1 krát týdně si dáte luštěniny a min. 1 krát týdně rybu.
• A nezapomeňte na pohyb. Choďte pěšky, jeden den s víkendu si udělejte sportovní, 3 krát v týdnu si naordinujte hodinovou pohybovou aktivitu.

V případě, že těch kilogramů, které jste nastřádali je více, je dobré se poradit. Důvodem je správné nastavení redukčního režimu, abyste si nezpomalili metabolismus, nechyběli Vám živiny a aby Vaše vynaložená snaha měla skutečný efekt. Naše Centrum podpory zdraví nabízí 2 způsoby, jak se zbavit přebytečných kilogramů. Jednak je to sestavení individuálního výživového plánu pro daného klienta, současně s tím nabízíme i cvičení vhodná při snižování nadváhy. Výhodou je, že individuální plán je sestaven přímo na míru, bere v úvahu časové i chuťové preference, případná onemocnění a je na Vás, jak si to časově uzpůsobíte. Další možností je přihlásit se do kurzu snižování nadváhy. Kurz je veden po dobu 3 měsíců. Skupina se schází 1krát týdně. První hodina je věnována výživovému poradenství a druhá hodina cvičení. Velkou výhodou tohoto hubnutí je psychická podpora ostatních kurzistů – nejste v tom sami! Přirozeně se ve skupinách vytváří jakési pomocné lano a účastníci se vzájemně motivují.

Obě možnosti hubnutí , které nabízí Centrum podpory zdraví, www.cepoz.cz, mají prokazatelné výsledky. Záleží jenom na Vás …