snidane

Sladké vs. slané snídaně

Jaké snídani dáváte přednost? Pochutnáte si spíše na něčem sladkém nebo slaném? Nebo to střídáte? Ať už je Vaše odpověď jakákoli, je důležité mít obě varianty poskládané tak, aby byly nutričně vyvážené a dodaly tělu vše, co potřebuje.

Co by měla taková vyvážená snídaně obsahovat?

  • celozrnné obiloviny (sacharidy) – pečivo, kaše, vločky (ovesné, žitné, jáhlové, pohankové, rýžové apod.), snídaňové cereálie s vysokým podílem vlákniny (a nízkým obsahem cukru)
  • bílkoviny – mléčné výrobky (jogurt, kefír, mléko, sýr, tvaroh, cottage, lučina), vejce, libová šunka nejvyšší jakosti (aspoň 90 % masa a do 2 g soli), rybičky, pomazánky (tvarohové, luštěninové, zeleninové) apod.
  • kvalitní tuky – ořechy, semínka, avokádo, kvalitní margaríny, máslo
  • ovoce nebo zelenina
  • tekutiny – neslazený čaj, voda

Slanou snídaní bývá nejčastěji myšleno obložené, ideálně celozrnné pečivo. Jako zdroj bílkovin můžete zvolit například tvarohovou nebo luštěninovou pomazánku, šunku, sýr (Eidam 30 %) či vejce. Nezapomínejte doplnit slanou snídani zeleninou.

Nejčastější variantou sladké snídaně bývají cereálie (vločky, müsli, snídaňové cereálie..) doplněné o kvalitní zdroj bílkovin (jogurty, mléko, kefírová a acidofilní mléka, tvaroh). Přidejte ovoce dle chuti a na posyp zvolte semena nebo ořechy, abyste doplnili kvalitní zdroj tuku.

Zdroj: https://www.stobklub.cz/clanek/jak-vypada-zdrava-snidane-/

Sdílejte příspěvek:

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on print
Share on email