Centrum podpory zdraví, z.ú. spolupracuje s Bc. Ivanou Chalupeckou, která se v České republice stala průkopnicí a propagátorkou hypopresivní techniky. Proto můžeme v případě většího zájmu i zde, v Ústí nad Labem nabídnout cvičení hypopresivní techniky.

Workshop hypopresivní techniky Fitbelly® se u nás na cvičebním sále uskutečnil úspěšně již dvakrát

Více informací a článků si můžete přečíst přímo na webu Ivany Chalupecké: https://www.fitbelly.cz

Co to vlastně je hypopresivní technika?

Hypopresivní technika je dechové cvičení pocházející z fyzioterapie, jejímž autorem je belgický lékař Marcel Caufriez. Lékař metodu původně aplikoval v poporodní rehabilitaci. Cílem totiž bylo najít způsob, jak posilovat hluboké břišní svaly bez jakýchkoliv škodlivých dopadů na pánevní dno a často přetěžované meziobratlové ploténky.

Název se skládá z latinských slov hypo (= malý) a press (= tlak). Během cvičení tedy dochází ke snížení tlaku v břišní a pánevní dutině, což blahodárně působí na ženské vnitřní orgány a na meziobratlové ploténky. Cvičení je však vhodné i pro muže, mohou si tak zlepšit své sportovní výkony, plicní kapacitu a protáhnout zadní část těla.

 

Co se děje během cvičení?

Cvičebním programem FitBelly® se aktivuje hluboký stabilizační systém. Pracuje se s bránicí, která se během cvičení uvolňuje a protahuje, se svaly pánevního dna a vnitřními svaly břišními, které se zpevňují na základě nedobrovolných kontrakcí. Ke kontrakcím dochází pomocí podtlaku, který je úmyslně vytvářen pomocí dechu. Dochází k uvolňování meziobratlových plotének a protažení páteře, které vede ke korekci držení těla.

Cílem hypopresivní metody FitBelly® je znovu obnovit koordinaci mezi všemi částmi hlubokého stabilizačního systému.

Během cvičení se využívá bráničního dýchání, které se provádí ve specifických pozicích a v rytmických opakováních se záměrem zautomatizovat tyto úkony, vytvořit nové nervové impulzy a vše zapsat do podvědomí.

Výsledky jsou viditelné za velmi krátký čas. Brzy jsou cítit břišní svaly pevnější bez úmyslného zatínání. Cvičení zajišťuje vzpřímenější držení těla, bez bolestí zad a řeší problém občasného úniku moči.