Centrum podpory zdraví, z.ú. spolupracuje s Bc. Ivanou Chalupeckou, která se v České republice stala průkopnicí a propagátorkou hypopresivní techniky pod názvem FitBelly.

Workshop hypopresivní techniky Fitbelly® se u nás na cvičebním sále uskutečnil úspěšně již dvakrát.

Nově nabízíme v Centru podpory zdraví, z. ú. skupinový kurz cvičení hypopresivní techniky ve spolupráci s certifikovanou lektorkou FitBelly® Mgr. Jaromírou Konečnou.

Skupinový kurz hypopresivní techniky FitBelly v Ústí nad Labem

Více informací a článků si můžete přečíst přímo na webu Ivany Chalupecké: https://www.fitbelly.cz

Co to vlastně je hypopresivní technika?

Hypopresivní technika je dechové cvičení pocházející z fyzioterapie, jejímž autorem je belgický lékař Marcel Caufriez. Lékař metodu původně aplikoval v poporodní rehabilitaci. Cílem totiž bylo najít způsob, jak posilovat hluboké břišní svaly bez jakýchkoliv škodlivých dopadů na pánevní dno a často přetěžované meziobratlové ploténky.

Název se skládá z latinských slov hypo (= malý) a press (= tlak). Během cvičení tedy dochází ke snížení nitrobřišního tlaku v břišní a pánevní dutině, což blahodárně působí na na celé pánevní dno i na meziobratlové ploténky. Cvičení je vhodné i pro muže, mohou si tak zlepšit své sportovní výkony, zvýšit klidový svalový tonus, plicní kapacitu a posílit hluboké stabilizátory páteře.

 

Co se děje během cvičení?

Cvičebním programem FitBelly® se aktivuje hluboký stabilizační systém. Pracuje se s bránicí, která se během cvičení uvolňuje a protahuje, se svaly pánevního dna a vnitřními svaly břišními, které se zpevňují na základě nedobrovolných kontrakcí. Ke kontrakcím dochází pomocí podtlaku, který je úmyslně vytvářen pomocí dechu. Dochází k uvolňování meziobratlových plotének a protažení páteře, aktivaci hlubokých stabilizátorů páteře, což vede ke korekci držení těla.

Cílem hypopresivní metody FitBelly® je znovu obnovit koordinaci mezi všemi částmi hlubokého stabilizačního systému.

Během cvičení se využívá bráničního dýchání, které se provádí ve specifických pozicích a v rytmických opakováních se záměrem zautomatizovat tyto úkony, vytvořit nové nervové impulzy a vše zapsat do podvědomí.

Výsledky jsou viditelné za velmi krátký čas. Brzy jsou cítit břišní svaly pevnější bez úmyslného zatínání. Cvičení zajišťuje vzpřímenější držení těla, bez bolestí zad a řeší problém tzv. stresového úniku moči, zlepšuje sexuální život, působí jako prevence i léčba u všech druhů kýly, zmírňuje či eliminuje reflux, zlepšuje náladu a pocit ze sebe sama.

Workshop FitBelly v Centru podpory zdraví, z. ú.